اعزام دو نفتکش ونزوئلایی برای تحویل نفت

به گزارش مجله سرگرمی، دو نفتکش متعلق به ونزوئلا که مجموعا حامل حدود 1.2 میلیون بشکه نفت سنگین هستند، در حال عبور از اقیانوس آتلانتیک برای تحویل نفت به مشتریان این کشور هستند.

اعزام دو نفتکش ونزوئلایی برای تحویل نفت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، تشدید تحریم های آمریکا علیه مالکان و مدیران کشتی هایی که با ونزوئلا همکاری می نمایند، مانع از سفر آنها به بنادر این کشور شده است و در نتیجه شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا برای تحویل صادرات نفت، به استفاده از ناوگان کشتی های خود روی آورده است.

آمار رفینیتیو آیکان نشان داد نفتکش کولون که پیش از این آریتا نام داشت و نفتکش پارناسو در سپتامبر از پایانه های PDVSA عزیمت کردند اما تا هفته جاری موقعیت یابشان را روشن ننموده بودند.

این کشتی ها اکنون راستا کشتی ونزوئلایی ماکسیمو گورکی را دنبال می نمایند که اوایل سپتامبر با حدود دو میلیون بشکه نفت به مقصد آسیا حرکت کرد.

کشتی کولون آسیا را به عنوان مقصد خود معین نموده است.

شرکت PDVSA در اوت تحویل نفت با نفتکشهای خود را به بعضی از مشتریانش پیشنهاد کرد تا به خریدارانی که به دلیل تحریمهای آمریکا، قادر نیستند برای حمل نفت ونزوئلا کشتی کرایه نمایند، یاری کند.

آمریکا با هدف تشدید فشار علیه دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، از ژوئن مالکان کشتی را در لیست سیاه قرار داده و تهدید نموده است هر نفتکشی که صادرات نفت ونزوئلا را تسهیل کند، تحریم خواهد شد.

با وجود این که بیشتر کشتی های شرکت PDVSA فرسوده بوده و در شرایط سفر در آبهای بین المللی نیستند اما این شرکت از شماری از کشتی هایی که همچنان بیمه و گواهینامه های معتبر دارند و همچنین کشتی هایی که تحت قرارداد اجاره در اختیار دارد، استفاده می نماید.

بر اساس گزارش رویترز، در راستای این اقدام، شرکت PDVSA اخیرا نام بعضی از این کشتی ها و پرچمشان را تغییر داده است.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 112654

به "اعزام دو نفتکش ونزوئلایی برای تحویل نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام دو نفتکش ونزوئلایی برای تحویل نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید