نظارت جدی بر انجام شیمی درمانی در مطب های استاندارد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دکتر قاسم جان بابایی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه رعایت و اجرای اصل پوشش همگانی سلامت (UHC) و ارائه خدمات عادلانه با هزینه کم و قابل دسترس برای همه، استراتژی اصلی وزارت بهداشت است، گفت: در حال حاضر به رغم محدودیت های مالی و مشکلات ناشی از نوسانات نرخ ارز، اتفاقات خوبی در حوزه دارویی و نیز پرداخت معوقات در حال وقوع است.

نظارت جدی بر انجام شیمی درمانی در مطب های استاندارد

وی اضافه کرد: با قول مساعد سازمان های بیمه گر در پرداخت معوقات می توان به احصاء 60 تا 70 درصد نقدینگی بیمارستان ها کمک کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص ساماندهی سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS) توضیح داد: مهمترین مسئله در خصوص نظام ارجاع، ساماندهی HIS است که این مهم با یکپارچه شدن این سیستم در مراکز درمانی در حال استقرار و بهبودی است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل کوشش همگانی بر ثبت اطلاعات و داده های الکترونیکی، اجرای نظارت دقیق و همه جانبه بر تمام حوزه های سلامت است، لذا عزم جدی و جمعی برای اجرای آن لازم است.

جان بابایی با بیان اینکه فاز اول استحقاق سنجی، اعلام هویت بوده که توسط بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی به انجام رسیده است، اضافه کرد: نزدیک به 500 محصول دانشی و راهنماهای بالینی (گایدلاین ها) بر طبق قانون، فراوری و ابلاغ گردیده و هر سال نیز مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. بنابراین الکترونیک کردن خدمات درمانی جهت استمرار و پیگیری آنها در مراکز ضرورت دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص نظام ارجاع، اعلام کرد: تعدادی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه های علوم پزشکی گلستان، گیلان و مشهد در نظام ارجاع پیشگام بوده و اقدامات موثری انجام داده اند. ایجاد و اجرای این نظام با همکاری معاونت درمان، معاونت بهداشت و واحد فناوری اطلاعات در هر دانشگاه امری ضروری بوده و باید گام به گام، شرایط را در تمام دانشگاه ها برای برقراری این نظام منسجم ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه نظارت بر انجام شیمی درمانی در مطب هایی که مطابق استاندارد هستند، از ماه ها قبل شروع گردیده و خوشبختانه گزارش های ارسالی از دانشگاه ها نیز نظارت جدی بر این مراکز را نشان می دهد، بیان کرد: ارائه گزارش 190 و خطاهای 28 گانه، نشان دهنده زنده و فعال بودن دانشگاه ها است. همچنین ارائه این گزارش ها، جنبه پیشگیری دارد و از وقوع مجدد خطاها جلوگیری می نماید.

جان بابایی در سرانجام تاکید نمود: باید فرصت را غنیمت بشماریم و در این چهار سال، رضایت مردم را درخصوص ارائه خدمات درمانی به دست آوریم.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 991

به "نظارت جدی بر انجام شیمی درمانی در مطب های استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت جدی بر انجام شیمی درمانی در مطب های استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید