روس ها جای ایران را در اروپا می گیرند

به گزارش مجله سرگرمی، روسیه از سپتامبر نفت بیشتری صادر خواهد نمود و صادرات بالاتر به اروپا را که وارداتش از ایران را کاهش داده، هدف خواهد گرفت.

روس ها جای ایران را در اروپا می گیرند

به گزارش خبرنگاران، شرکت ESAI Energy در گزارشی با عنوان دورنمای نفت کشورهای مشترک المنافع نوشت: صادرات بالاتر نفت روسیه درست زمانی روی می دهد که پالایشگاه های اروپایی واردات نفت ایران را کاهش داده اند و این به سود روسیه خواهد بود.

بر پایه این گزارش که تحولات کوتاه مدت در عوامل بنیادین نفت روسیه و تاثیر بازار آنها را آنالیز نموده است، فراوری بالاتر نفت در ژوییه و اوت باعث شد میانگین صادرات نفت روسیه به 5.1 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند که 100 هزار بشکه در روز بالاتر از نیمه اول سال میلادی جاری بود.

فراوریکنندگان بزرگ مانند روس نفت در اوت به افزایش فراوری ادامه دادند و فراوری کمتر در پروژه های ساخالین را جبران کردند. پس از فعالیت تعمیراتی در این میادین، فراوری روسیه از سپتامبر به سطح بالاتری رشد خواهد نمود و صادرات روسیه به 5.5 میلیون بشکه در روز می رسد. رشد فراوری پس از فصل تعمیرات پالایشگاهی به صادرات بالاتر یاری می نماید.

بر اساس گزارش ورلد اویل، اندرو رید از شرکت ESAI Energy در این باره گفت: افزایش صادرات نفت روسیه با کاهش واردات نفت ایران به اروپا همزمان گردیده و پنجره فرصتی را به روی روسیه برای عرضه بیشتر نفت به این بازار گشوده است. از آنجا که روسیه نمی تواند صادرات به مقصد شرق را در کوتاه مدت افزایش دهد، 300 هزار بشکه در روز دیگر نفت به سوی اروپا روانه خواهد شد. افزایش صادرات به اروپا برخلاف تکیه روسیه به بازار آسیا است اما فقدان نفت ایران در اروپا به منزله فرصت فوری برای صادرکنندگان روسی در این بازار است.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2615

به "روس ها جای ایران را در اروپا می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روس ها جای ایران را در اروپا می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید