در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ رفلاکس معده؛ شایع ترین بیماری گوارشی، کبد چرب در بدن 30 درصد ایرانی ها جا خوش نموده است

به گزارش مجله سرگرمی، ملک زاده گفت: کبد چرب، شایع ترین مشکل کبدی است که 30 درصد از افراد سطح کشور را درگیر می نماید.

در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ رفلاکس معده؛ شایع ترین بیماری گوارشی، کبد چرب در بدن 30 درصد ایرانی ها جا خوش نموده است

رضا ملک زاده رئیس کنگره و معاونت تحقیقات و نوآوری وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران؛ گفت: خوشبختانه اطلاعاتی دقیق از بیماری و سرطان های دستگاه گوارش داریم؛ در حال حاضر شایع ترین بیماری گوارشی در سطح کشور رفلاکس معده است که حدود 20 درصد از ایرانی ها به آن مبتلا هستند. کبد چرب نیز شایع ترین مشکل کبدی است که 30 درصد از افراد سطح کشور را در درگیر می نماید.

ملک زاده ادامه داد: یکی از مهم ترین بحث های کنگره سال جاری انتخاب بهترین روش برای درمان و پیشگیری از این 2 بیماری خواهد بود؛ همچنین سرطان های گوارش و کبد جزء شایع ترین سرطان های سطح کشور هستند؛ به طوری که از مجموع مبتلایان به سرطان 27 درصد به سرطان سیستم گوارش مبتلا هستند و به ترتیب سرطان معده با 12 درصد، سرطان روده بزرگ حدود 9 درصد و سرطان مری با حدود 4 درصد شایع ترین آنها محسوب می شوند.

ملک زاده توضیح داد: برنامه هایی مفصل برای این بیماری ها در کنگره در نظر گرفته شده است چراکه در برخی مواقع تشخیص های زودرس برای بیمار دردسرساز می گردد و باید روش های شناسایی آنالیز گردد تا بهترین آنها را انتخاب کنیم. پیشرفت های سریع علم باعث شده تا برای بیماری های لاعلاج راه های درمان پیدا گردد، اما باید بدانیم که چگونه این روش ها را به کشور منتقل کنیم.

رئیس کنگره و معاونت تحقیقات و نوآوری وزارت بهداشت در خصوص کمبودهای دارویی در زمینه این بیماری ها اظهار کرد: خوشبختانه اقلامی که کمبود داشتیم به شدت کاهش پیدا نموده و با تسهیلات دولت امیدواریم که به موقع و به اندازه کافی دارو در داروخانه ها داشته باشیم.

120 کمبود داروی گوارش به 62 مورد کاهش یافته است

وی ادامه داد: برخی از داروهای جدید و گران قیمتی که در نسخه ها دیده می شوند که در فارماکوپه یا به اصطلاح دارونامه ما وجود ندارد؛ اما کمبودهای داروهای مهم و ضروری رو به کاهش است به طوری که از 120 مورد کمبود در هفته گذشته به 62 مورد در این هفته کاهش پیدا کرد.

رئیس کنگره و معاونت تحقیقات و نوآوری وزارت بهداشت در خصوص تشکیل کنگره ای برای آنالیز تخصصی سرطان مری مطرح نمود: به طور کلی سرطان مری از سرطان هایی است که از گذشته در ایران، چین و آسیای مرکزی بسیار شایع بوده است و اصطلاحاً به این محدوده کمربند آسیایی سرطان مری می گویند. خوشبختانه شیوع ابتلا به این سرطان به شدت کاهش پیدا نموده به طوری که در گذشته از هر 100 هزار نفر 100 نفر به این سرطان مبتلا می شدند و این عدد امروزه به 20 نفر کاهش پیدا نموده است؛ بنابراین با همکاری محققان چینی و همکارانمان در منطقه گرگان و گلستان کنگره ای برای پیشگیری از این بیماری تشکل دادیم.

تشکیل کنگره مشترک با چین برای مقابله با سرطان مری

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5659

به "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ رفلاکس معده؛ شایع ترین بیماری گوارشی، کبد چرب در بدن 30 درصد ایرانی ها جا خوش نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ رفلاکس معده؛ شایع ترین بیماری گوارشی، کبد چرب در بدن 30 درصد ایرانی ها جا خوش نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید