تشریح اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، تاکید بر اجرای طرح دادرس

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس، فیض اله جعفری در جمع دانش آموزان مدرسه هدایت ستارگان شیراز اظهار کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کشور ما ایران، در سطح کلان جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش طرح های مشترکی به اجرا در می آورند که یکی از مهمترین این طرح ها، طرح دادرس یا دانش آموز آماده در روزهای سخت می باشد.

تشریح اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، تاکید بر اجرای طرح دادرس

جعفری اضافه کرد: تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسانها و تلاش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت ها، حمایت از زندگی و سلامت انسانها بدون در نظر دریافت هیچگونه تبعیض میان آنها از اصول چهارگانه جمعیت هلال احمر می باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح دادرس در مدارس، توضیح داد: وجه مشترک فعالیت های جوانان هلال احمر ترویج و گسترش فرهنگ بشردوستی با رویکرد امدادی است و تقویت دانش امدادی در دانش آموزان با اجرای طرح ملی دادرس در مدارس این فرصت را فراهم می آورد تا با افزایش سطح توانمندی ها و مهارت های امدادی دانش آموزان، در جهت تقویت تاب آوری آن ها در جامعه فعالیت کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس ادامه داد: طرح ملی دادرس با هدف تربیت دانش آموزان آماده برای مقابله با حوادث و سوانح، توانسته آموزه های امداد و نجات را به سطح مدارس و قشر نوجوان جامعه برده و فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی را در بین دانش آموزان نهادینه کند.

جعفری اعلام کرد: بر این اساس دانش آموزان توسط مربیان هلال احمر 8 مهارت مربوط به یاری های اولیه از قبیل پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، پانداژ، آتل بندی، تریاژ مقدماتی حمل مصدوم، اطفای حریق و چادر زنی را فرا می گیرند.

وی اضافه کرد: پس از آموزش موارد فوق، در هر مدرسه گروه های 14 نفره در 16 ساعت، به منظور مسابقه با مدارس دیگر به جمعیت هلال احمر معرفی می شوند و در سرانجام پس از مسابقه، دانش آموزان و گروه برتر راهی مسابقات استانی و سپس تیم برتر راهی مسابقات کشوری خواهد شد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تاثیر گذار دانش آموزان و دانشجویان بر جامعه گفت: کانون های دانشجویی در دانشگاه ها و کانون های دانش آموزی در مدارس، جوانان را برای تاب آوری اجتماعی آماده نموده و آنها باید تجارب خود را به خانواده و جامعه انتقال دهند.

در سرانجام این مراسم به 3 نفر از دانش آموزان که به سوالات طرح گردیده از مطالب مربوط به طرح دادرس معین گردیده بود، پاسخ گفتند، جوایزی اهدا شد.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3722

به "تشریح اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، تاکید بر اجرای طرح دادرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، تاکید بر اجرای طرح دادرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید