نقدها تند ایتالیا از اتحادیه اروپا

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرنسا لاتینا، رئیس مجلس سنای ایتالیا روز یکشنبه در سخنانی ضمن انتقاد از اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که این اتحادیه رم را برای پیدا کردن راه حلی در جریان بحران پناهجویان تنها گذاشته است.

نقدها تند ایتالیا از اتحادیه اروپا

در همین ارتباط ماریا الیزابتا البرتی کازلاتی که از فروردین ماه سال جاری به عنوان کاندیدای ائتلاف راستگرای میانه و به عنوان نخستین زن، ریاست مجلس سنای ایتالیا را بدست گرفته، در سخنانی بیان کرد که تردیدی ندارد طی چند سال گذشته اتحادیه اروپا کشورش را در مقابله با بحران پناهجویان تنها گذاشته است و این اتحادیه با محدود سازی بودجه برای اعضا، در عمل مدیریت بحران پناهجویان را برای ایتالیا با مشکل دو چندان روبرو ساخته است.

دو روز پیش از سخنان رئیس مجلس سنا، جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا نیز در سخنانی تاکید نمود ه بود که کشورش برای کاهش سهم و مشارکت خود در بودجه اتحادیه اروپا طی سال های آینده آماده می گردد، چون اتحادیه اروپا نتوانسته است به یک توافق نهایی بر سر مساله مهاجرت دست یابد.

از سال 2014 تا حال بیشتر از 630 هزار مهاجر به سواحل ایتالیا رسیده اند. طرح تقسیم بندی این آوارگان به کشور های دیگر عضو اتحادیه اروپا تا هنوز جنبه عملی نگرفته و مساله پذیرش و نگهداری از پناهجویان موجب اختلاف عمیق بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بویژه کشورهای جنوبی و شرقی این اتحادیه از جمله ایتالیا با دیگر کشورهای بزرگ تر مانند فرانسه و آلمان گردیده است.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2770

به "نقدها تند ایتالیا از اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدها تند ایتالیا از اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید