ارتباط بیماری التهابی روده با خطر حمله قلبی

به گزارش مجله سرگرمی، گروهی از محقان آمریکایی در آنالیز های خود مشاهده کردند: بیماری التهابی روده با خطر حمله قلبی مرتبط است.

ارتباط بیماری التهابی روده با خطر حمله قلبی

به گزارش خبرنگاران، در این آنالیز آمده است که مبتلایان به بیماری التهابی روده همچون بیماری کرون و کولیت زخمی 12 برابر بیشتر در معرض حمله قلبی هستند.

بیماری التهابی روده موجب می گردد دستگاه گوارش دچار التهاب مزمن گردد. بیماری کرون و کولیت زخمی از شایع ترین انواع بیماری التهابی روده هستند. در مبتلایان به بیماری کرون، التهاب در تمامی قسمت های دستگاه گوارش مشاهده می گردد درحالی که در مبتلایان به کولیت زخمی تنها روده بزرگ دچار التهاب می گردد.

محققان در تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته وجود التهاب مزمن در بدن را با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی - عروقی مرتبط دانسته بودند، ارتباط احتمالی بیماری هایی همچون کرون و کولیت زخمی با حمله قلبی به خوبی مورد آنالیز قرار نگرفته بود.

در این آنالیز محققان به ارزیابی سوابق پزشکی بیش از 29 میلیون نفر از جمله 132 هزار مبتلا به کولیت زخمی و 159 هزار مبتلا به بیماری کرون پرداختند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، محققان با بیان اینکه در مدت زمان پنج سال مشاهده شد مبتلایان به بیماری التهابی روده 25 درصد بیش از افراد دیگر در معرض حمله قلبی هستند، اظهارکردند: این بیماری باید فاکتور خطرزای مستقلی در بروز بیماری های قلبی به حساب آید.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8239

به "ارتباط بیماری التهابی روده با خطر حمله قلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط بیماری التهابی روده با خطر حمله قلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید