همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی موجب تقویت ارتباطات فرهنگی گردد

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار همدان با بیان اینکه همدان از گذشته تا امروز مرکز علم و فرهنگ بود، ابرازامیدواری کرد برگزاری همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی در استان باعث تقویت ارتباطات فرهنگی بین ایران و همدان و سایر کشورها گردد.

همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی موجب تقویت ارتباطات فرهنگی گردد

به گزارش خبرنگاران، محمدناصر نیک بخت صبح پنجشنبه 12 مهر در همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی در راستای رویداد همدان 2018، بیان نمود: اگر از بزرگان همدان و علما و فرهیختگان و ادبا و شعرا و همه تاریخ سازان همدان بخواهیم نام ببریم براساس سندها و آثار موجود باید ساعتها وقت گذاشته گردد و دایره المعارف 16 جلدی مشاهیر همدان را باید برشماریم.

وی ادامه داد: از زمانی که مدنیت در جهان آغار شد تاریخ همدان هم شروع شد و اگر بگویم همدان نخستین مدنیت جهانی را به خود متعلق می داند سخن به گزافه نیست، به طوری که 1800 اثر تاریخی موجود در استان همدان گواه این ادعاست که همدان در تمام ادوار تاریخی آثار ابنیه و ارزش های قابل ارائه ای از خود نشان داده است.

استاندار همدان بیان کرد: ابوعلی سینا که افتخاری برای همدان است در این شهر زیسته و کتاب های ارزشمند خود را به رشته تحریر درآورده و با علم و یقین همدان را برای زندگی انتخاب کرد.

نیک بخت اظهار کرد: اگر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برای همیشه نامگذاری و در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شد و قرار است مجمع گردشگری جهان در آینده ای در این استان نزدیک برگزار گردد، به گونه آسان و بدون زمینه نیست بلکه تاریخ بلند همدان و نام مشاهیر و فرهیختگانش باعث شد که همدان انتخاب گردد.

وی خطای میهمانان بین المللی حاضر در همایش بیان کرد: امیدواریم حضور بابرکت شما باعث تقویت ارتباطات فرهنگی بین ایران و همدان و کشورهای شما گردد و این ارتباطات بیشتر در رابطه با تعاملات فرهنگی تاثیر گذار باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان سرزمینی استثنایی در زمینه فرهنگی و گردشگری است، گفت: وجود غار آبی علیصدر، طبیعت بکر، سراب های بسیار زیبای نهاوند، آب و هوای بی نظیر در کشور و دسترسی های زمینی ریلی و هوایی از جمله این ویژگی ها است و به درستی 500 سال به عنوان پایتخت امپراطوری ایران انتخاب شد.

نیکبخت بیان نمود: همدان به لحاظ کشاورزی بعضی محصولاتش مانند گردوی تویسرکان و سیر همدان و انگور ملایر در جهان مشهور است و در خود ایران در 6 محصول کشاورزی رتبه اول تا پنجم را داراست.

وی یادآور شد: خرسندی خود را از حضور شما اعلام می دارم و امیدوارم این حضور موجب ارتباطات فرهنگی و معنوی بیشتری بین ایران و کشورهای شما باشد و ظرفیت های همدان در حوزه های مختلف را به همگان بشناساند.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4359

به "همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی موجب تقویت ارتباطات فرهنگی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی موجب تقویت ارتباطات فرهنگی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید