احتیاج به مدرن شدن شیوه های جمع آوری و دفن زباله، راه اندازی واحد تبدیل زباله تر به کمپوست

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار اردبیل بر بازیافت اصولی و بهداشتی زباله تأکید و توضیح داد: برای تمام مراحل فراوری، تفکیک، جمع آوری و دفن زباله باید از شیوه های مدرن و به روز استفاده گردد.

احتیاج به مدرن شدن شیوه های جمع آوری و دفن زباله، راه اندازی واحد تبدیل زباله تر به کمپوست

به گزارش خبرنگاران، جلسه تخصصی آنالیز امکان بازیافت پسماند و زباله های شهری استان اردبیل با حضور استاندار اردبیل، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل و متخصصان پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف برگزار گردید.

مهندس بهنام جو، استاندار اردبیل با بیان اینکه دفع غیراصولی زباله و پسماند یکی از عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و فضای سبز استان است، اعلام نمود: برای حفظ محیط زیست و ایجاد محیطی بهداشتی برای حیات شهروندان اردبیلی، باید برنامه علمی و عملی مناسب برای دفع و بازیافت زباله ها انجام گیرد.

وی اضافه نمود: در راستای عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و استانداری اردبیل، طرح بازیافت پسماند و زباله های شهری استان اردبیل در قالب پروژه طراحی و راه اندازی واحد تبدیل زباله تَر به کمپوست توسط جهاددانشگاهی واحد اردبیل و با مشارکت پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف اجرایی خواهد شد.

در این جلسه مهندس بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز زباله و پسماند را خطر بزرگی برای محیط زیست عنوان و اعلام نمود: با همین زباله فراوریی روزانه می توان ضمن صرفه جویی در مصرف منابع طبیعی از آن برای فراوری محصولات جدید استفاده کرد که با فناوری های مدرن، این امر در دنیا انجام گردیده است و ما هم می توانیم از این فناوری در استان برای بازیافت زباله استفاده کنیم.

دکتر مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز به فعالیت های جهاددانشگاهی در زمینه مدیریت بازیافت زباله و پسماندهای شهری اشاره و افزود: گروه پژوهشی اکولوژی صنعتی پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف از سال 1386 تاکنون در زمینه هایی چون مشاوره در بهسازی فرآیند، صرفه جویی و ذخیره انرژی، تدوین مدل های جریان مواد، انرژی های نو و سوخت های بازیافتی، طراحی و مشاوره در ساخت سیستم های بازیافت فعالیت می نماید.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3810

به "احتیاج به مدرن شدن شیوه های جمع آوری و دفن زباله، راه اندازی واحد تبدیل زباله تر به کمپوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج به مدرن شدن شیوه های جمع آوری و دفن زباله، راه اندازی واحد تبدیل زباله تر به کمپوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید