نمایشگر اولد 90 هرتزی سامسونگ راهی لپ تاپ ها می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، طی یک سال گذشته نمایشگرهای مبتنی بر رفرش ریت بالا تا حد زیادی در گوشی های هوشمند استفاده شده اند. همان طور که احتمالا می دانید، سامسونگ بزرگترین فراوریکننده نمایشگرهای اولد محسوب می گردد و نقش مهمی در این زمینه ایفا می نماید. حالا سامسونگ دیسپلی اعلام نموده که فراوری انبوه اولین نمایشگر های اولد 90 هرتزی مختص لپ تاپ ها به زودی شروع می گردد.

نمایشگر اولد 90 هرتزی سامسونگ راهی لپ تاپ ها می گردد

بیشتر لپ تاپ های موجود در بازار، فارغ از اولد یا LCD بودن نمایشگر آن ها، از رفرش ریت 60 هرتز بهره می برند. در این میان بعضی شرکت ها مانند ریزر و ایسوس لپ تاپ های گیمینگ با رفرش ریت 300 هرتز هم راهی بازار نموده اند ولی این لپ تاپ ها از نمایشگرهای IPS بهره می برند که یکی از انواع LCD به حساب می آید.

فناوری اولد در کل حرف بیشتری برای گفتن دارد و در حال حاضر لپ تاپ های دارای نمایشگرهای اولد، رفرش ریت 60 هرتز را ارائه می دهند. اگرچه این موضوع برای کاربران معمولی اهمیت زیادی ندارد، اما گیمرها هوادار پروپاقرص رفرش ریت بالاتر هستند و به همین خاطر احتمالا از این خبر استقبال می نمایند.

یکی از مدیرهای ارشد سامسونگ دیسپلی گفته که آن ها از مارس 2021 فراوری انبوه نمایشگرهای اولد 14 اینچی مبتنی بر رفرش 90 هرتز را برای لپ تاپ ها شروع خواهند کرد. سامسونگ همچنین خاطرنشان نموده که این نمایشگرها به کارت های گرافیک قدرتمندی احتیاج دارند. با توجه به قیمت فعلی انواع کارت گرافیک، لپ تاپ های مجهز به این نمایشگرها قیمت پایینی نخواهند داشت.

سامسونگ مدعی شده که این نمایشگرها قابل مقایسه با پنل های LCD با رفرش ریت 120 هرتزی هستند. به نظر می رسد اولین لپ تاپ های دارای این نمایشگر ساخت سامسونگ در سه ماهه دوم 2021 به دست کاربران می رسند.

  • نمایشگر مینی LED چیست؟

منبع: SamMobile

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 129467

به "نمایشگر اولد 90 هرتزی سامسونگ راهی لپ تاپ ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر اولد 90 هرتزی سامسونگ راهی لپ تاپ ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید