شناسایی فسیل دو میلیاردساله که نشانگر مهاجرت های بشر است

به گزارش مجله سرگرمی، اگر چه بخش اعظم تاریخ کره زمین بدون حضور انسان ها سپری شده، اما شناسایی فسیل هایی در کشور آفریقایی گابن با 2.1 میلیارد سال قدمت، قدیمی ترین شواهد نشان دهنده حیات بشر است.

شناسایی فسیل دو میلیاردساله که نشانگر مهاجرت های بشر است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، اگر چه بخش اعظم تاریخ کره زمین بدون حضور انسان ها سپری شده، اما شناسایی فسیل هایی در کشور آفریقایی گابن با 2.1 میلیارد سال قدمت، قدیمی ترین شواهد نشان دهنده حیات بشر است.

کشف فسیل های یادشده نشان می دهد حیات در کره زمین 1.5 میلیارد سال زودتر از آنچه تصور می شد شروع شده است.

البته فسیل های بسیار قدیمی مذکور به شکل استخوان یا سایر اجزای بدن نیستند، بلکه این فسیل ها در قالب حفره ها و جای پاهای مختلف شکل می گیرند که نشان دهنده حرکت انسان ها و جابجایی آنها هستند.

قدیمی ترین فسیل موجود به این شکل که پیش از این کشف شده بود، عمری نیم میلیارد ساله داشت. اما فسیل های جدید که چنین وضعیتی دارند و با استفاده از روش های پیشرفته شیمیایی و زمین شناسی آنالیز شده اند قدمتی 2.1 میلیارد ساله داشته و به قدیمی ترین شواهد موجود در خصوص مهاجرت نوع بشر مبدل شده اند.

این فسیل ها که مجموعه ای از نوارهای باریک را شکل داده اند، تنها چند میلیمتر ضخامت دارند و تحلیل آنها از وجود اکسیژن و بعضی مواد غذایی در آنها در گذشته خبر می دهد. محققان همچنین عامل این مهاجرت ها را مربوط به کمبود مواد غذایی دانسته اند. احتمال می رود که فسیل های یادشده مربوط به بعضی موجودات و حیوانات باشد که در جستجوی غذا بوده باشند.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان