دام های اهلی از منطقه طاعون زده خارج گردیده اند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی البرز به شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان اشاره نمود و گفت: تمامی دام های اهلی از کانون شیوع خارج گردیده و خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر تلف شدن دام های اهلی بر اثر این بیماری نداشته ایم.

دام های اهلی از منطقه طاعون زده خارج گردیده اند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مهدی فتحی در نشست مطبوعاتی پیش از ظهر امروز دوشنبه 16 مهرماه برگزار گردید، اظهار کرد: باید همه برای جلوگیری از شیوع این بیماری با هم همکاری نمایند تا جمعیت دام های اهلی و حیات وحش استان به سلامت از این خطر عبور کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه مدیریت نوین چرا از سال 93 در استان کلید خورد و تا کنون در حال انجام است، اضافه کرد: تا پیش از اجرای این طرح حدود 340 هزار رأس دام در مراتع استان چرا می کردند ولی در حال حاضر این تعداد به 85 هزار رأس رسیده است. هر چند مراتع استان ظرفیت چرای 200 هزار رأس دام را دارند ولی کاهش تعداد دام ها به حفظ حیات طبیعی این مراتع یاری و مانع از بین رفتن پوشش گیاهی آنها می گردد.

فتحی اعلام کرد: مراتع البرز پذیرای دام های گذری استان های همدان، تهران، مازندران، قزوین، مرکزی و قم است، به همین دلیل حساسیت زیادی در خصوص زمان حضور این دام ها در عرصه های طبیعی استان وجود دارد. تصور کنید اگر بنا باشد مدت زمان عبور دام های گذری از مراتع البرز از 10 روز به یک ماه افزایش یابد چه آسیبی به این عرصه ها وارد می گردد به همین دلیل منابع طبیعی با همکاری جوامع محلی و مرتعداران توجه زیادی به این موضوع دارد.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر تعداد دام های مراتع استان کمتر از ظرفیت واقعی است که این امر با اجرای طرح چرای نوین در این عرصه ها محقق گردیده است.

وی ادامه داد: البته هنوز در برخی مراتع مثل مراتع منطقه جاده چالوس هنوز شاهد چرای بیش از حد دام ها در مراتع هستیم که امید است با هماهنگی با شورای روستاهای این منطقه شیوه نامه ای برای تعدیل این وضعیت تدوین گردد.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4574

به "دام های اهلی از منطقه طاعون زده خارج گردیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دام های اهلی از منطقه طاعون زده خارج گردیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید