تاریخچه ای از انسان های باستانی ساکن سیبری

به گزارش مجله سرگرمی، محققان با آنالیز ژنوم های 31 هزار سال پیش، تاریخچه ای از انسان های باستانی ساکن سیبری را پیدا کردند.

تاریخچه ای از انسان های باستانی ساکن سیبری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بیش از 40 هزار سال پیش، شمال شرقی سیبری محل سکونت انسان ها بود اما تاریخچه انسان های ساکن در این مکان به طور کامل معین نیست.

براساس گزارش ساینس نیوز، محققان در مطالعه جدید خود، برای آنالیز تاریخچه انسان های ساکن این منطقه از 34 ژنوم باستانی انسان های 31 هزار تا 600 سال پیش استفاده کردند.

این آنالیز ها منجر به کشف گروهی از انسان هایی با نام سیبریایی های شمالی باستانی که در زمان پارینه سنگی زندگی می کردند، شد. درواقع این گروه خویشاوندان دور انسان های شکارچی غرب اوراسیا بودند.

اسکه ویلرسلی از دانشگاه کمبریج می گوید، سیبریایی های شمالی باستانی یک بخش قابل توجهی از تاریخچه انسان ها را تشکیل می دهند؛ همان زمانی که اجداد آسیایی و اروپایی های مدرن کنونی نیز وجود داشته اند. این گروه از انسان ها بخش بزرگی از نواحی نیمکره شمالی را اشغال نموده بودند.

این انسان ها شرایط سخت این ناحیه را تحمل کردند و 31 هزار سال پیش با شکار ماموت های پشمالو، گرازها، کرگدن ها و گاومیش های کوهان دار آمریکایی جان سالم به در بردند.

محققان DNA این انسان ها را به وسیله دو دندان شیری کوچکی که در کنار رودخانه یانا کشف شده بود، استخراج کردند.

مارتین سیکورا از دانشگاه کپنهاگ گفت: سیبریایی های شمالی باستانی به سرعت با شرایط محیطی بسیار سخت خو گرفتند و جابه جایی آنها بسیار سریع بود.

وی اضافه نمود: یافته های ما بسیاری از تصورات مان را درباره تاریخچه جمعیت شمال شرقی سیبری تغییر داد و هر آنچه که درباره تاریخچه مهاجرت انسانی می دانستیم را به طور کلی عوض کرد.

طبق این گزارش، گروهی از محققان تخمین زده اند، در مکانی که دندان ها کشف شده حدود 40 انسان و اطراف آن ها یک جمعیتی از 500 انسان زندگی می کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31033

به "تاریخچه ای از انسان های باستانی ساکن سیبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه ای از انسان های باستانی ساکن سیبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید