ایران عضو کمیسیون صلح سازی سازمان ملل شد

به گزارش مجله سرگرمی، در نشست روز پنجشنبه کمیسیون مالی و اجتماعی سازمان ملل متحد (اکوسوک) که در مقر این سازمان برگزار گردید، جمهوری اسلامی ایران با کسب 35 رای مثبت از مجموع 46 رای اخذ شده، به عضویت کمیسیون صلح سازی سازمان ملل متحد درآمد.

ایران عضو کمیسیون صلح سازی سازمان ملل شد

به گزارش ایسنا، دوره عضویت کشورمان در این نهاد سازمان ملل دو ساله خواهد بود. این عضویت در حالی محقق شد که هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با هدف ممانعت از ورود کشورمان به کمیسیون صلح سازی، خواهان رای گیری مخفی در این خصوص شد که در نهایت با حمایت قاطع اعضای اکوسوک کشورمان توانست به عضویت کمیسیون درآید.

بر اساس این گزارش، کمیسیون صلح سازی ملل متحد نهادی بین دولتی بوده و در زمینه برقراری صلح در کشورهای درگیر در منازعه داخلی و در مناطق مختلف جهان فعالیت می نماید. این کمیسیون دارای 31 عضو می باشند و اعضای آن از طرف شورای امنیت (7 عضو از جمله پنج عضو دائم این شورا)، شورای مالی و اجتماعی سازمان ملل(7 عضو)، کشورهایی که بیشترین سهمیه از بودجه سازمان ملل را پرداخت می نمایند(5 عضو) و نیز کشورهایی که بیشترین نیروی نظامی و پلیس را برای ماموریت های حفظ صلح در اختیار سازمان ملل قرار می دهند(5 عضو)، انتخاب می شوند.

5252

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12733

به "ایران عضو کمیسیون صلح سازی سازمان ملل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران عضو کمیسیون صلح سازی سازمان ملل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید